Jaarverslag 2013

Op donderdag 17 januari hebben we de Algemene ledenvergadering gehouden in de Krooshof waar een geringe deelname aanwezig was.

Woensdag 24 April:

`s middags om 15.30 uur gingen de deuren open van Bios De Krooshof waar we van start gaan met  een leuke kinderfilm ze mochten kiezen Bolt of Garfield 2 en het werd  ``Garfield 2`` circa 60 kinderen bezochten de film in de Krooshof die was veranderd in een bioscoop, in de pauze was er wat te drinken en wat lekkers voor de kinderen.

Omstreeks 17.30 was het weer afgelopen en bij het verlaten van de bios nog wat lekkers.

Vrijdag 26April Discoavond:

Vanaf dit moment zijn de 3 dorpen samen verder gegaan.

En zijn gestart met een discoavond met Capo en D.J Paul Elstak, circa 500 mensen bezochten deze avond in de tent. Het was gezellig en de muziek klonk goed, de jeugd leefde zich aardig uit. Eerste avond top avond!!!!!!!!!!!!!!

Zaterdag 27 April Vissen:

Hiervoor was dit jaar geen animo. Helaas!!!!!!!!!!!!!!

`s avonds: Apres-ski avond

Om 21.00 uur waren de deuren weer los van de tent en ging het spektakel weer van start met m.m.v. Q-music. Het was een gezellig avond waar het bier weer rijkelijk vloeide en de gezelligheid weer enorm was. Velen waren voor de gevoel weer terug in Oostenrijk, en zeker op weg naar huis was de weg net zo moeilijk als in Oostenrijk want sommige wisten het hier ook niet meer. Dus al om een geslaagde avond vol gezelligheid!!!!!!!!!!!!!!!!

Zondag 28 april: Evangelisatiedienst

Deze middag werd een gezamelijke dienst gehouden die door circa 550 mensen werd gezocht. Onder leiding van de dominee en een koor werden mooie liederen gezongen. Tijdens deze dienst werd ook een inzameling gehouden voor het nieuwe Prins Maxima ziekenhuis in Utrecht.

Maandag 29 april: Kinderbingo

Omstreeks 13.00 uur kwamen de eerste kinderen al binnen om een plaatsje de hebben voor de bingo, en ja dat was niet onverstandig, want later bleek dat de tent compleet vol geladen was met kinderen die met de prijzen naar huis toe wilden dus allen start klaar waren voor de bingo. De nummers werden op gelezen door Ria van Zal en alles was goed en duidelijk te horen. De spanning was om te snijden  want meerdere malen waren er een aantal die op dat laatste nummer zaten te wachten en maar niet viel maar wel weer bij de die ander das balennnnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

`s avonds: Oranjebal met Total Eclipse

Naar alles opgeruimd te hebben van de bingo arriveert de band al voor de opbouw van alles.

Om 21.00 uur gaat ook deze avond van start en langzaam aan druppelen de gasten binnen, ook deze avond wordt uiteindelijk goed bezocht. Het word wederom een gezellige avond met zowel Hollandstalige  als Engelstalig muziek, de sfeer is super er wordt gedanst en gek gedaan alles wat z`n avond nodig heeft voor een topavond.

Dinsdag 30 April Koninginnedag 2013:                                                                               Deze morgen was weer een vroege start voor ons; Die werd gestart met om 8.00uur het vlaghijsen.

Waarna om 8.00 uur het gezamenlijk ontbijt van start gaat met burgemeester,wethouders,gedecoreerde,genodigenden,bestuursleden,kinderen en iedereen was welkom op deze ochtend. Een tent vol circa 350 mensen deden hieraan mee dus erg gezellig zo met elkaar te ontbijten.

9.00 uur start van de aubade alle kinderen van de scholen in de de drie dorpen hadden met elkaar een gezamenlijk koningslied in gestudeerd, om uit vol borst dit met zijn allen te gehoren te brengen.

Naar een korte toespraak van de burgemeester en de voorzitter van Hagestein namens de de dire dorpen was de aubade weer een leuk succes.

9.45 uur de ballonen werden opgelaten. En dan snel naar binnen voor de troonwisseling want die was te zien op het grote scherm dat in de tent aanwezig was. We wilden daar dus niks van missen we zijn immers Oranjeverenigingen onder elkaar.

Naar de troonwisseling zijn er bij de tent kinderspelen met voor ieder een prijsje en dat gaat er altijd wel in.

????????????????????????????????????????????/

Vrijdag 4 mei Dodenherdenking 2013:                                                                                                                                           Deze dag werd in aanwezigheid van Laudate Dominum een aantal liederen ten gehore gebracht. Met daartussen de Last post geblazen door Pim van Duren. Als afsluiting werd iedereen uitgenodigd voor een kopje koffie in de Krooshof.

Donderdag 29 augustus Herrie optocht opening Feestweek

Omstreeks 18.30 uur komen de eerste mensen/kinderen en Des binnen gewandeld voor de feestelijke opening van de feestweek 2013. Om 19.00 uur is dan de opening door Jos Meydam samen met de burgemeester en muzikale begeleiding van Des openen zij samen met hun woord en muziek de Feestweek. De vlaggen worden gehesen waarna er de ballonnen opgelaten worden door de kinderen rood/wit/blauw en door de burgermeester de oranje die verstopt zitten in een kiep kar circa 1000 ballonen worden er opgelaten. Hierna de herrie optocht met ontsteking van de verlichting door gehele dorp. Bij terug komst in de tent is er voor de kinderen wat lekkers. En het bestuur samen met Des gaan verder naar het buiten gebied in een oude brandweerwagen en een vrachtwagen wordt de route afgelegd.

Vrijdag 30 augustus Artiestenavond:

Om 21.00 uur gaan de deuren van de feesttent open voor de eerste gasten die dan binnen gaan lopen. De eerste artiest Guus Meeuwis look like bijt om 10.15 uur de spits af waarna om 11.15 uur Wolter Kroes volgt, als afsluiting is Jettie Palletie aan de beurt. Het geheel vormt een gezellige avond vol sfeer en gezelligheid, maar de opkomst valt wat tegen circa 450 gasten bezoeken deze avond.

Zaterdag middag 31 augustus Zeskamp:

Om 14.00 uur aanvang zeskamp de spellen staan klaar voor aanvang, levend sjoelen, spijkerbroek hangen, volleybal, een grote bal, stormbaan en als klap op de vuurpijl het kussen gevecht boven de waterbak, waar iedereen deze dag wel in wilde, gevuld met gedeeltelijk warmwater was het een genot om hier in te mogen. De teams deden erg hun best voor de eerste plaats. Bij de jeugd werd het team van Esmee den Braven eerste en bij de ouderen het team Geregeld/Ongeregeld.

Zaterdag 31 augustus Q- Music:

Wederom gaat de tent open om 21.00 uur, de eerste gasten volgen om half tien en zo langzaam loop de tent lekker vol, circa 700 gasten bezoeken deze avond bijna iedereen is deze avond fout gekleed ook het bestuur doet mee. Het was een gezellige avond vol sfeer en gezelligheid, er werd gedanst en vooral gek gedaan, de DJ speelde hier erg goed op in. Het geheel wat er moet zijn voor een top avond was er deze avond.

Zondagmiddag 1 september Tentdienst:

Om 14.00 uur gaan de deuren open van de tent, die volstaat met rijen stoelen voor de bezoekers. Om 14.30 uur wordt de tentdienst geopend door Bart de Jong. De kinderen begeleiden de dienst met muzikale begeleiding, circa 400 gasten dragen de dienst bij die geleidt wordt door drs. Van Kuyl. Na afloop is er koffie met cake op deze wijze kan ieder nog even met elkaar bij kletsen. Hierna wordt alles afgesloten en is er rust.

Maandagavond 2 september Bingo en prijs uitreiking:

Maandag avond 18.00 uur de deuren zijn weer open voor de kinderbingo, een geringe opkomst, maar dat mag de pret niet drukken, we gaan om 18.30 uur van start en de 3 rondes die worden gedraaid, alle kleine prijzen worden later verloot, zodat ieder nog meer kans op een prijs heeft. Later zijn dan de grote aan bod waar 8 rondes worden gedraaid met een pauze daar tussen waar loten extra gekocht kunnen worden voor de reischeque van €300,00. Naar de pauze  worden de laatste 4 rondes afgewerkt. Naar de bingo gaan we verder met de prijzen voor de straatverlichting de 1 prijs is voor de Krooshofstraat met de route 66, de 1 prijs voor de tuin het blok van Pieter van Hemert en van de huizen is het wederom de Krooshofstraat maar dan het blok van Peter van de Giessen. Als laatste is dan de prijs uitreiking van de reischeque deze wordt op een leuke manier gebracht wie een 0 heeft gaat staan en zo verder het nummer was 430 en deze was voor de fam. Sleeuwenhoek.

Dinsdag 3 september Ouderendag:

Woensdag middag 4 september kindermiddag:

Om 14.00 uur gaan de deuren open van de tent, en staat alles in het teken van de kindershow van Maitre Pierre. Er wordt gegoocheld, gezongen, gelachen en gedanst kortom iedereen is vrolijk en blij. Op deze zonnige middag worden er ook nog pannenkoeken gebakken en uiteraard op gegeten, naar de pauze is er dan nog kabouter Plop, zeker voor de kleintjes een waar feest iedereen wil op de foto met Plop.

Omstreeks 16.00 uur is dan alles weer voorbij en gaan we richting huis om ons op te maken voor de avond.

`s avonds: Playbackshow:

Dan gaan de deuren weer open voor het publiek en de artiesten zodat er om 19.30 uur gestart kan worden met de mini Playbackshow in de tent, er zijn 11 groepen/artiesten die gaan strijden voor de eerste prijs Jeline van Meeteren wint de eerste prijs met Alizee `Moi Lolita , 2eprijs Anne-Mirthe en Marlinde en de 3 prijs is voor De meiden van het Ceesplein.

Daarna was het tij voor de VOICES uit Culemborg om hun liederen ten gehoren te  brengen,

Life op het podium erg zenuwachtig vangen ze aan, maar later gaat het goed en hebben er veel zin in. Daarna komen de ouderen aan de beurt om hun kunsten te laten zien en horen, met veel geroffel komen de eerste op en wel onze presentatoren die het voorbeeld geven Ruud en Mariska doen hun best met het nummer Hoe van ms Mountrial en Nielson, daarna is het aan de echte kandidaten, er wordt veel gelachen en mee gedaan op de muziek maar de eerste prijs is voor de Secret mama`s met Greas Lightning, tweede was Marita,Mirthe en Nadine en derde was Mirjam Bosch. Na afloop werd er nog een gezellig feestje geviert.

Donderdag 5 september GIJM met SVZ

Deze avond en dag stond in het teken voor de gymuitvoering en werd een tribune gebouwd en ingericht voor de uitvoering, alle partijen hebben elkaar mee geholpen, zodat deze avond ook een waar succes werd. Het was weer een groot spektakel met alle deelnemers, er werd gedanst en gegymd na afloop konden we terug kijken op een geslaagde avond ondanks dat het erg heet was in de tent.

Vrijdag 6 september Apre-skiavond:

Omstreek 21.00 uur gingen de deuren open van de tent, alles van de gym was weer opgeruimd zodat we weer een leuke avond konden krijgen. De tent liep weer redelijk vol niet geheel ontevreden maar het hadden er wel wat meer mogen wezen, maar des ondanks zat de sfeer er weer erg goed in. Het bier vloeide weer rijkelijk en ondanks geen sneeuw was waren er wel complet mistbanken binnen die werden gemaakt met kannonen, een geslaagde avond zodat om 1.00 uur de muziek weer uitging en iedereen richting huis kon om van de laatste dag een waar succes te maken.

Zaterdag 7 september Jaarmarkt:

Zaterdag ochtend al vroeg werden de eerste van de ruim 160 markt kramen weer ingericht met allerlei spullen om verkocht te worden. De dag kon eigenlijk niet stuk want het weer zat ons gelukkig weer mee en dat is altijd wel belangrijk voor z`n dag. Ook voor de versnaperingen waren er weer de nodig plaatsen. De Brandweerwagen en de rodeostier  deden het weer erg goed bij de kinderen. En voor de wat oudere categorie was er het schieten, kop van jut en in de middag was voor jong en oud levend tafel voetbal die bij de volwassene werd gewonnen door het team van Rick van Hemerten bij de jeugd door het team van Arwin van Eck. Ook bij de kop van jut was er de finale1e Marcel van Es, 2e Peter den Besten en 3e Harry Burggraaf. En ook een enkeling probeerde de rodeostier.

ging er de eer van door en bij het schieten was het 1e Van Brenk, 2e van Es en 3e den Besten

Deze dag werd afgesloten met een BBQ en een waar vuurwerk verzorgd door DPF ( Jaco van Vuren)

Het bleef tot `s avonds laat nog erg warm en de bar maakte overuren.

Zo werd de feestweek afgesloten en kunnen we terug kijken op een leuke week vol sfeer en gezelligheid, de bezoekers aantalen hadden wel wat meer mogen wezen voor het financieel plaatje beter te maken. Onze dank gaat nogmaals uit naar de Fam. van de Lee voor het land en alle vrijwilgers die ons geholpen hebben deze week